zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Michal Štípa - sólista baletu ND v Brně

Michal ŠTÍPA

  

Třiadvacetiletý sólista baletu Národního divadla v Brně Michal Štípa je nositel prestižního ocenění Philip Morris. Na domovské scéně tančí hlavní role v Louskáčkovi, Romeovi a Julii, Labutím jezeru, Bajadéře. Od počátku sezony 2003/2004 hostuje také v Národním divadle v Praze jako Princ v Labutím jezeře a Jean de Brienne v Raymondě. Setkání v rámci NetHovorů se uskuteční 5. listopadu 2003 od 17:00 h.

  • Jaká byla vaše cesta k baletu?
    Máma navštěvovala brněnskou baletní školu I. V. Psoty, jenže měla úraz a musela s tancováním skončit. Byl to její nesplněný sen. Aby se jí aspoň nějak naplnil, přivedla k baletu mě. V šesti letech jsem začal docházet do stejné školy jako před lety ona. V roce 1990 jsem udělal přijímací zkoušky na konzervatoř, o osm let později jsem školu absolvoval. Balet mě bavil od prvních krůčků, protože jsme měli dobrou paní profesorku.


  • Rychle jste se v brněnském ND dopracoval k sólové smlouvě a k velkým příležitostem. Počítal jste s rychlou cestou vzhůru?
    Asi od třetího ročníku na konzervatoři jsem se začal vybarvovat, jako že by to se mnou mohlo k něčemu být. Od šestého jsem pravidelně hostoval v divadle. Když jsem v roce 1998 nastoupil do divadla, ani jsem nepocítil žádný zásadní zlom.
  • Jako jednomu z mála se vám povedlo získat dvakrát Cenu Philip Morris. Nejdříve tu malou určenou začínajícímu tanečníkovi, který je v angažmá prvním rokem. A v loni i tu hlavní určenou nejlepšímu klasickému tanečníkovi České republiky. Taková věc vás musela povzbudit, ne?
    Když jsem se dozvěděl, že dostanu velkého Morrise, vysloveně jsem si sedl na zadek. Radost byla ohromná.
  • Máte svoji nejmilejší roli?
    Ještě při studiích se mě ptal ředitel konzervatoře, jestli bych chtěl tančit Romea. Odpověděl jsem mu, že mně tenhle balet nijak nepřirostlo k srdci. Pak jsem přišel do divadla, Romea jsem začal tančit a najednou mě to ohromně vzalo, choreografie i Prokofjevova muzika.
  • Mezi těmi, kdo se věnují klasickému baletu, a zastánci moderny, je značné napětí. Pociťujete ho taky?
    Úplně moderní věci bych sice dělat nechtěl, ale třeba choreografie Libora Vaculíka tančím a baví mě to.
  • Najdete si čas na koníčky?
    Občas mám takové období, že opakovaně chodím do ZOO, jdu tam třeba v sobotu, a v neděli hned nanovo. A zajímají mě historické filmy a literatura.
  • Co je pro vás v životě nejdůležitější?
    Zdraví, štěstí, láska. A to vzájemně souvisí.
  • 28.10.2003 16:10:58 Saša Hrbotický | rubrika - Rozhovory

    Časopis 18 - rubriky

    Archiv čísel

    reklama

    Bastard (Městské divadlo Brno)

    Časopis 18 - sekce

    DIVADLO

    MdZ a FBM spojuje nový společný projekt EGBDF

    EGBDF

    Dvě významné zlínské kulturní instituce, Městské divadlo Zlín a Filharmonie Bohuslava Martinů představí jedine celý článek

    další články...

    HUDBA

    Igor Orozovič vydává album

    Igor Orozovič

    Herec a muzikant Igor Orozovič vydává debutové album nazvané Když chlap svléká tmu, které obsahuje jedenáct au celý článek

    další články...

    LITERATURA/UMĚNÍ

    Audioknihou roku 2023 se staly memoáry

    Vlastní životopis

    Vítězem ankety Audiokniha roku 2023 se stala memoárová kniha Vlastní životopis spisovatelky Agathy Christie na celý článek

    další články...