zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Motýlí efekt v Národním divadle Praha

Z baletu Motýlí efekt

autor: archiv divadla   

Balet Národního divadla zve na další reprízu komponovaného večera pod názvem Motýlí efekt, která se uskuteční 14. února 2004 v historické budově Národního divadla Praha v 17.00 a 20.00 h. Za bizarním názvem Motýlí efekt se skrývají tři tituly: Ways, Imprint a Stamping Ground choreografů Petra Zusky, Shawna Hounsella a Jiřího Kyliána. Umělecká tvorba šéfa baletu Národního divadla Petra Zusky se v tomto večeru dostává do zajímavé konfrontace s dílem Kanaďana Shawna Hounsella a slavného českého rodáka Jiřího Kyliána.

Nechte se na chvíli zlákat tichou mocí „filozofie v pohybu“, která dokáže zapůsobit a strhnout. Nezachytitelný „vzhled“ této moci má sílu a podobu proměny, která připomíná metamorfózu - Motýlí efekt. Neustálá a věčná interakce, vztah a vzájemné propojení všeho známého i nepoznaného nezávisle na prostoru a času. Je to lidský život, neuchopitelná lidská duše…

  • Ways – je tolik pocitů, myšlenek, nadějí, které nás obklopují, pohlcují, vstupují do nás a vystupují zase ven, aby trochu jiné a jinak zapůsobili jinde. Jako je vesmír nabitý nespočetným množstvím vztahů, které se jeví jako nekonečné, také my žijeme v nekonečném množství spojení a kontaktů mezi každým z nás, i když někdy vypadají, že se navzájem míjejí…
  • Imprint – svět je plný složitých a vzájemných vztahů, které jsou naplněny hodnotami očividnými i zdánlivými, vědomými i podvědomými, materiálními a duchovními…, každý prožitek obsahuje celou škálu procesů, které mění výpověď o věcech a událostech kolem nás v závislosti na tom, jak je my nahlížíme. Tato světélka reflexe odkrývají část světa kolem nás, jeho prostor a čas, který ačkoliv aktivně konkretizujeme, přesto zůstává prchavý.
  • Stamping Ground – je název již vytvořené choreografie, která vznikla pro NDT v roce 1983. Choreografie byla vytvořena za velmi úzké spolupráce s každým tanečníkem, na něhož Jiří Kylián doslova “ušil” každý krok podle jeho vlastní osobitosti a míry instinktu ve vztahu k času, prostoru a k ostatním tanečníkům na jevišti navzájem. Tato choreografie je dílem inspirace, kterou získal Kilián během své návštěvy severní Austrálie v roce 1980. Unikátní významy, skryté v těchto tancích, jsou zachovány více než padesát tisíc let a objevování tohoto “úsvitu dějin” je stejně vzrušující pro antropology,sociology, filozofy… i tanečníky a diváky.
  • 3.2.2004 16:02:42 JoMe | rubrika - Ze zlaté kapličky

    Časopis 18 - rubriky

    Archiv čísel

    reklama

    Festival Setkání Stretnutie 2024

    Časopis 18 - sekce

    DIVADLO

    Nejbližší: přijmout změny vyžaduje odvahu

    M. Dancingerová,  A. Rusevová, J. Burýšek a V. Zavadil

    Činoherní klub Praha uvádí v české premiéře divadelní hru NEJBLIŽŠÍ amerického dramatika Joshuy Harmona. Tato celý článek

    další články...

    HUDBA

    Anna K. představila svoje Údolí včel

    Anna K. ve Fóru Karlín

    Dlouholetá populární stálice na české hudební scéně, zpěvačka Anna K., po šesti letech opět vystoupila a to 25 celý článek

    další články...

    LITERATURA/UMĚNÍ

    Pavel Soukup získává Cenu za mimořádný přínos

    Pavel Soukup

    Cenu za mimořádný přínos v oblasti audioknih a mluveného slova za rok 2023 získává Pavel Soukup. Český herec m celý článek

    další články...