NETHOVOR - detail
Petra
TEJNOROVÁ
* 1984
Tábor
ČR
Režisérka PETRA TEJNOROVÁ vytváří jak pohostinské režie, tak vlastní projekty. Zkoumá rozličné možnosti vztahu mezi hercem a divákem, experimentuje s fyzickým a dokumentárním divadlem, divadelními konvencemi a novými médii. V autorských projektech klade důraz na kolektivní tvorbu, devising methods a procesuálnost – vnímání představení jako jedinečné události. Ve svých předcházejících projektech jako byl například TimING pro Novou scénu Národního divadla, nebo LIFE show v divadle Archa, pracovala s novými technologiemi, videem, živým přenosem z ulice do divadla. Natočila taktéž dva krátké filmy, proto je její současná práce s žánrem LIVE CINEMA a novými technologiemi jasným pokračováním směru, který se již dříve v jejich režiích objevoval. Spolupracovala s Novou scénou ND, Dejvickým divadlem, HaDivadlem, Divadlem Alfa nebo Minor, RoxyNod, Ponec, Disk, s Divadlem Alfréd ve dvoře a prostorem Alta.
Petra TEJNOROVÁ - kompletní životopis...
Záznam NetHovoru 7.11.2007
* Pocházíte z Tábora - koluje vám v žilách husistská krev? fojtma
Dozajista ano, jsem hrdá na Táborskou krev, která mi pumpuje žilami...
* Pocházíte z umělecké rodiny? lukapa
Matka i otec - "umělci" ochotníci :)- kdo je nezná nepochopí ...
* Petro, co vás přivedlo ke studiu režie? Ráda poroučíte? jirave
...jako zda jsem dominantní i v režírování? to je spíš otázka pro herce. Sama za sebe odpovím - lehce asi ano :) ..v jiných oblastech o trochu víc :)
* V Disku měla premiéru vaše inscenace TITUS ANDRONICUS_LET MOUCHY - proč jste si zvolila právě tento titul? tesamila
Tak to je na dlouho..osobní ale i umělecké důvody..touha dělat Shakespeara..text který vybízel k fyzickým akcím, poezie pro všechny smysly a tak dále...
* Dobrý den, zdravíme do Disku, převelice pošmourno, plačtivo až smutno. Doufáme, že tato nálada nebude u NetHovoru s Vámi, naopak. Vítáme Vás, můžete přiblížit, jaký byl (bude) váš dnešní den (večer). Redakce
Dozajista bude hektický tento večer, jako všechny večery před hraním...
* Kolikrát čtete inscenace, než se doberete k nějakému režijnímu záměru? trouml
Kolikrát čtu inscenace , než se doberu k nějakému záměru ?? To moc nechápu, ale možná jste se chtěl zeptat, kolikrát čtu text, než najdu režijní klíč? Tak to je běh na dlouhou trať .. s Titem jsme se například poprvé setkala už před několika lety ..a od te chvíle o něm přemýšlela a nechávala se textem rozrušovat.
* Jaké to je režírovat spolužáky? klim
Těžké, ale příjemné
* Nakolik upravujete inceanci po premiéře? tuzolin
Třeba Utrpení knížete Sternenhocha jsem ještě rozšiřovala o několik obrazu a některé obrazy /již hotové/ jsem upravovala.
* Nakolik se při režii spoléháte na dramaturga? tesamila
Poprvé u Tita jsem pochopila, že výběr dramaturga je velice důležitý, aby bylo možné se na něj spolehnout..v předchozích věcech jsem si byla dramaturgem sama - což neslo schizofrenní ovoce :)
* Myslíte, že ty vaše věci může pochopit neinformovaný člověk? Nebo počítáte s tím, že na to budou koukat jenom "spříznění" lidi? barek
neinformovaný člověk ano nevnímavý ne
* Podle toho repertoáru co děláte to vypadá, že máte ráda morbidní věci. je to tak? fojtma
Krutost - fyzický kontakt - vyhrocené emoce...to ano...žiju tím i doma (bohužel)
* V Titovi Andronikovi hraje velkou roli muzika. Považujete ji i vy za důležitou? lukapa
Ano, naprosto, hudba byla jistou část mého života tím jediným, pro co jsem chtěla žít...takto ( v incenacích) se k tomu vracím
* V Titovi Andronicovi se používá nějaký prášek - pudr nebo hladká mouka? Zdá se, že jste vůbec nemyslela na alergiky? chlivkac
myslela - pri vchodu se podívejte na nápis na dveřích :)
* Titus Andronicus_let mouchy je velmi nápaditá inscenace, ale zejména co se týče vnějších výrazových prostředků, zdá se mi, že nějak unikl obsah? Budete s tím ještě něco dělat? batek
Nemám takový pocit - videl jste IMPORT/EXPORT nebo poslední LYNCHUV film? Nechci lidem neco servirovat a dovysvětlovat, říkat přímo... je důležité, co vím, nebo co cítím ?
* Jsem fanoušek Darka, určitě se přijdu podívat na Sinclaira, co vlastně můžu čekat? :)) kikina
Můžeš čekat divadlo noir :) – fantazy jízdu dimenzemi - čerstvě naporcovanou zvrhlou literaturu
* Ráda bych se zeptala slečny režisérky, zda si myslí, že dobro zmizelo ze světa?VH
Valí se po Václaváku :)
* Ciao. Chtel jsem se dnes jit podivat na 2 premcu Tita do Disku, ale je vyprodano. Nebudou na miste listky? Asi ne, co? David
Zkuste to, ale asi to nebudou dobrá místa "ke koukání" ..chcete telefon na produkci ? :)
* Ve vašich inscenacích je velmi důležitá pohybová stránka. Co Vy a tanec?:-) eveline
Pohyb miluji - zbožnuji - zajímá mě, co je na tanci divadelního. Baví mě s herci vytvářet pohybové partitury, improvizovat a tak dále...fyzické a pohybové divadlo mě vždycky uchvacovalo...
* Ahoj Petro, jak probíhaly přípravy inscenace Titus Andronicus v divadle DISK? Terezka
Všelijak - první část byla plná workshopu a pohybových improvizací, čtených zkoušek a nekonečného hledání - a druhá část byla o tom, vydržet to s nervama :)
* Hrajete na nějaký hudební nástroj? hatija
Klavír, kytara.
* Moc zdravím, obdivuji, jak znáš literaturu, zajímavé je nejen to, cos už vytvořila, líbí se mi i podněty pro r.2008 Nevrátíš se někdy taky k Tvé oblíbené Nevěstě z M. domu, ke Králíčkovi T.? Jsi skvělá, doufám, že i poslední premiéra Tě potěšila.V.S.z Prachatic
Moc jste mě potěšila! Na Nevěstu z Modrého domu jsem nezapomněla, myslím, že tahle poetika se se mnou "potahne" ještě dlouho...mějte se moc krásně a děkuji!
* V inscenaci Titus Andronicus_let mouchy spolupracujete s Markem Doubravou, jak došlo k této spolupráci? ruckal
Jednoduše, jako u všeho... je to hezký kluk :)
* Jo s tím klíčem jste to vystihla, díky. To jsem chtěl vědít. trouml
Tak jo troumle :)
* Hraje dneska Kristyna Matejova? :) Diky matousek07
Dneska hraje Babara :)
* Jak u vás probíhaly bakalářské zkoušky? Byla jste hodně nervozní? mikuvila
Setsakramentsky
* Vaše představení jsou dost pohybová, proto bych se Vás chtěla zeptat, jak pracujete s pohybem - je celkem neobvyklé dělat pohyb s herci nebo netanečníky. Jak s nimi vytváříte choreografie? V souvisloti s tím - koukala jsem na Vaše dřívější představení (UTRPENÍ KNÍŽETE STERNENHOCHA, JOHN SINCLAIR) a vše jste dělala bez pohybové spolupráce - ovšem na TITA jste zvolila pro pohybovou spolupráci Rosťu Nováka, proč? Díky za odpověď eveline
Nedá se mluvit přímo o choreografii, je to spíš taková pohybová partitura, kterou vytvářím, nebo spíš vytváříme společně s herci. Herec ovšem musí mít "nějaké" ty pohybové dispozice a hlavne pohybovou představivost. Nevadí, že není profesionální tanečník, mě na tanci - pohybu zajímá to divadelní, takže dost často neprahnu po tanečně dokonalých věcech, technicky skvěle zvládnutých, spíš mě zajímá jak tanec - pohyb může promluvit o situaci, když situaci chápu jako metaforu. Je to možná moc zamotané, ale jednoduše, je to cesta : provokace - zadání - improvizace - zpětná vazba. Třeba během TITA jsme dost využili pohybových improvizací, zpětnou vazbou nám pak byla kamera, a tak se stalo, že bylo nakonec použito třeba jen 5 vteřin z 30 minut dlouhé improvizace. To je zrovna v obrazech "dvojnictví", nebo v přímé manipulaci s tělem. Představu o "Pádu do jámy" nebo "zabití Lavinie" v závěru a také "ted je čas řvát" jsem víděla dopředu. U Utrpení stejně jak u Sinclaira jsem pohyb tvořila sama společně s herci, u Tita jsem se rozhodla, že bych byla ráda, aby se na to někdo podíval - nějaký profesionál. Věděla jsem, že TITUS je větší "sousto" a pokud měl být pohyb rozvnocenný řeči, bylo jasné, že tenhle krok musím udělat...a jelikož představení mělo mít nádech fyzického divadla, Rosta Novák byla jasná volba :)A tak se třeba chodil koukat na vytvořené pohybové partitury, pomáhal, radil a spoluvytvářel, sám tvořil. Bylo to fajn a přínosné, musím říct, že mi udělalo velkou radost, když Rosta viděl poprvé "projíždečku" celku, že se mu líbily i ty pohybové partitury, které předtím neviděl.
* Rád bych se Petry Tejnorové zeptal, zda je v současné době zamilovaná ? A pokud chce, at rekne do koho !Anebo uplně jinak, zamilovala se už nekdy do svého herce, zamiloval se někdy nějaký herec do ní ? Cizinec Praha :)
Tak nevím jak na tohle odpovědět, ale asi jednoduše : Ano :) (přeberte si to, jak chcete, cizinče z Prahy !)
* Co považujete za svůj největší úspěch? sklem
že jsem ustála útok z hlubin... :)
* Hrála jste jako malá loutkové divadlo? basek
Jako malá jsem loutkové divadlo nesnášela !
* Jaké projekty - inscenace vás čekají v nejbližší budoucnosti? tuzolin
PAMĚT KRAJINY - tedy česko/polsko/slovenský projekt a pak autorská věc BÁRTNDŽUS pro plzenské divadlo Alfa.
* Co vás inspiruje nejvíc pro vaši práci? mikuvila
...totální citový výmel mých smyslů ...takže život sám ...sexem počínaje umíráním konče. Nevim kdo je vítěz a kdo poražený - často se ke mně dostaví pocit bezmoci ale ne zas tak totální, protože současně žiju s velkou nadsázkou....koukala jsem na to, jak vycpané lišce odborně vyčistit zuby..inspirace je všude :) Zjednodušeně z jiné oblasti : ULTIMA VEZ, DV8, T8D, TRIER, PASOLINI, BURTON a tak dále.
* Vážená Petro, moc děkujeme za setkání s Vámi. Držíme palce, aby vám i další projekty dopadli dobře. Ať se daří. Vaše slovo závěrem.... Redakce
Děkuji za příjemný Nethovor.
NETHOVORY - již 778
VYHLEDÁVÁNÍ - podle data
201020112012201320142015201620172018201920202021
202220232024
listopad 2016
9.11.2016
Daniel
SOBOTKA
Záznam NetHovoru z 25.8.2020 - Jan CINA
* Vážený Honzo, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijal naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl nebo ještě bude Váš dnešní den, a jak se kamarádíte s Internetem. Redakce
Dobrý den. Den je slunný a celkem rozlítaný. právě jsem doletěl.
* Dobré odpoledne, co vás vedlo ke spolupráci s FOK? Máte rád symfonickou hudbu a zvuk? Věra
Dobré odpoledne i Vám. Ke spolupráci mě přivedlo samotné FOK, které mě oslovilo. A pak má vášeň pro téměř jakoukoli hudbu.
* Proč, by podle Vás, měl člověk přijít na koncert Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK? Radek
Protože to je pokaždé jedinečný a dechberoucí zážitek.