zvláštní poděkování
Volný.cz

NETHOVOR - detail

Radek

ZIMA

Radek ZIMA

* 1973

Ústí nad Labem

ČR

Vystudoval Vyšší odbornou školu hereckou v Praze. První angažmá získal v Horáckém divadle v Jihlavě. Mezi lety 2005 a 2015 byl ve stálém angažmá v Divadle pod Palmovkou, kde ztvárnil desítky hlavních rolí. V rámci projektu Vlak Lustig jej diváci mohou vidět v inscenaci Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou nejen v českých městech, ale také v Polsku a na Slovensku. Hostuje v Severočeském divadle opery a baletu Ústí nad Labem a s Bárou Hrzánovou v divadle Kalich. V televizi na sebe nejvíce upozornil v seriálech Nemocnice na kraji města po dvaceti letech (2003) nebo Proč bychom se netopili (2007), ve filmech Bastardi 2 (2011) a v trilogii Babovřesky (2012-14). S divadlem Indigo spolupracoval poprvé na inscenaci JAK JE DŮLEŽITÉ BÝTI (S) FILIPEM.

Radek ZIMA - kompletní životopis...

 

rozhovor se uskuteční dne 22.11.2017 od 17:00

Položte hostovi otázku:

Opište prosím bezpečnostní kód: Opište prosím tento kód   

Již zaslané otázky

NETHOVORY - již 746

VYHLEDÁVÁNÍ - podle data

 

VYHLEDÁVÁNÍ - podle jména

Najdi
 

říjen 2012

Jaromír MEDUNA

29.10.2012
Jaromír
MEDUNA

 

reklama

Rekviem za nekonečno  (PKB)

Záznam NetHovoru z 10.10.2017 - Tomáš RYCHETSKÝ

* Vážený Tomáši, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijal naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl Váš dnešní den. Či co Vás ještě čeká. Redakce

Dobrý den.Jezdím teď mezi Horáckým divadlem v Jihlavě, kde jsem nyní zaměstnán jako stage manager,případně i choreograf a Prahou,kd finišujeme s Pržským komorním baletem.Včera Tedy zkouška v Praze dnes pracovní den v divadle v Jihlavě.

* Jaké byly vaše taneční začátky? Milena

Moje taneční začátky byly zajímavé. Od 5 let jsem do svých 16 hrál lední hokej. Když jsem přestal, začal mi chybět pohyb. Začal jsem jezdit na kolečkových bruslích, líbilo se mi pouliční umění. V té době jsem viděl americký taneční film Breakdance, který čerpal právě z umění ulice. Toužil jsem se naučit také tak hýbat a tancovat. Začal jsem chodit do amatérského tanečního kroužku. Po maturitě na Manažerské akademii jsem se pak v 18ti pokusil dostat na taneční konzervatoř. Nejdříve to vyšlo do Hradce Králové odkud jsem pak přestoupil do Prahy. Nastoupil jsem na milost do rozběhnutého pětiletého oboru moderní a lidový tanec. Nic jsem samozřejmě neuměl a musel jsem hodně makat a pracovat na sobě. Něco jsem už pochopitelně nedohnal (jako třeba vytříbenou klasickou techniku), ale zase jsem i díky ní objevil v sobě nové možnosti a směry, kterými jsem se pak převážně zabýval. No, nakonec to vyšlo. Po absolvování konzervatoře jsem nastoupil do Pražského komorního baletu a po 3 sezónách pak do baletu Národního divadla v Praze.

* Jak vznikl nápad vytvořit taneční projekt Rekviem za nekonečno? Aneta

Hlavním podmětem bylo samozřejmě oslovení vedení Pražského komorního baletu. Zadání na vytvoření nové choreografie bylo pouze takové, že by soubor dál pokračoval v uvádění tanečních představení spojených s hudbou českých autorů. Takové navázání na tradici Pavla Šmoka. Ze začátku jsem se probíral hudbou Leoše Janáčka, kterého mám rád. Další inspirací poté byl Antonín Dvořák. Dostal jsem se až k jeho Rekviem. Zpočátku mi to přišlo hodně složité a dlouhé. Musel jsem odebrat některé jeho části – zhudebněné liturgické texty, které normálně součástí Rekviem nebývají. Vznikla tak kratší forma a najednou mi to začalo zapadat. Na tématu jsem poté pracoval s uměleckým šéfem a režisérem Horáckého divadla v Jihlavě Pavlem Šimákem, kde teď působím.

Tomáš RYCHETSKÝ - celý NetHovor