zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Letním shakespearovským slavnostem se letošní počasí líbilo

Romeo a Julie (Foto: Patrik borecký)

autor: archiv divadla   

zvětšit obrázek

Nadšeně přijatá premiéra, ideální počasí a rekordní počet diváků. I tak by se daly charakterizovat letošní Letní shakespearovské slavnosti, jejichž program skončil o uplynulém víkendu. Poprvé v historii Slavností nebylo v Čechách a na Moravě zrušeno pro déšť ani jedno představení.
Stalo se již dobrým zvykem, že závěr Letních shakespearovských slavností patří novince. Ani letos tomu nebylo jinak. Přehlídku zakončila shakespearovská tragédie ROMEO A JULIE v režijním nastudování tandemu SKUTR s Terezou Voříškovou a Janem Sklenářem v hlavních rolích. Moderně pojatá inscenace s balkonovou scénou bez balkonu si velmi rychle získala diváky a veškerá představení byla brzy vyprodána. Obdobně se dařilo i dalším inscenacím Slavností na všech jejich scénách v Praze, Brně, Ostravě a Bratislavě. Kromě premiéry bylo na programu dalších sedm inscenací her Williama Shakespeara a jeden orchestrální koncert.

„Letošní počasí nám přálo a dá se říci, že i z tohoto pohledu byla letošní sezóna výjimečná. Z původně plánovaných 141 představení bylo odehráno 140, zrušili jsme pouze jednu reprízu Othella v Bratislavě, neboť opravdu nebylo hezky,“ říká umělecký ředitel Slavností Libor Gross. Krásné letní počasí přispělo i k výborné návštěvnosti. Celkem přišlo na Letní shakespearovské slavnosti 90.661 diváků, z toho 47.890 v Praze, 17.841 v Brně, 15.970 v Ostravě a 8.960 v Bratislavě. V Brně i v Ostravě jsme zaznamenali divácký rekord, představení v Ostravě byla navíc stoprocentně vyprodána.
„Dobré počasí vnímáme jako odměnu za kvalitně připravený festival. A kvalitně jej připravit nelze bez podpory našich partnerů včele se skupinou PPF a samozřejmě diváků, za což všem náleží náš velký dík. Práce na nadcházejícím ročníku už se rozbíhají a vyloučit se nedá, že jako novinku divákům nabídneme zpracování některého z děl Williama Shakespeara. Tak uvidíme,“ dodává s úsměvem ještě Gross.

Generálním partnerem Letních shakespearovských slavností byla již šestnáctým rokem skupina PPF.
Hlavní partneři: HOMECREDIT, O2, ČEZ.
Hlavní mediální partneři: PRÁVO, IMPULS, PRIMA.
Partneři: BMW, KRÁLOVSKÝ PIVOVAR KRUŠOVICE, ČESKÁ POŠTA, LAUNDRYLAND, STUDENT AGENCY, CZECHTOURISM.
Mediální partneři: NOVINKY.CZ, MLADÁ FRONTA, E15, EURO, PRIMA STYLE, SCENA.CZ, JCDECAUX, ROCK ZONE, KVĚTY, STORY.
Pořadatelem Letních shakespearovských slavností je AGENTURA SCHOK.

www.shakespeare.cz

7.9.2015 10:09:43 Redakce | rubrika - Zprávy

Časopis 18 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Zprávy

Asociace profesionálních divadel oslavila 30. narozeniny

Asociace profesionálních divadel

Asociace profesionálních divadel (APD) oslavila narozeniny zintenzivněním své dosavadní činnosti, zejména v so ...celý článek



Časopis 18 - sekce

HUDBA

Hudební tipy 19. týden

Bulat Okudžava

Alicia Keys: Live in LA
Komorní a zároveň emocemi prodchnuté vystoupení jedné z nejosobitějších a nejorigin celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Velikáni filmu... Karel Kachyňa

Oznamuje se láskám vašim

Setkání v červenci
Úsměvná letní romance o nenadálé lásce. Český film uznávaného režiséra Karla Kachyni, od celý článek

další články...