zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Den jako stvořený pro lásku

Jana Krausová a Kryštof Hádek

autor: archiv   

„Tato hra není komedií, ale ani tragédií v pravém smyslu slova. Nevraždíme, neznásilňujeme, ani nijak fyzicky našim hrdinům neubližujeme. Ale přesto jde o příběhy kruté. Asi o to víc, že se zlo a neštěstí děje a je pácháno na jejich duších, kde se, jak dobře víme, žádné jizvy nehojí“.
Nejnovější premiérou Studia Dva, je tzv. double-bill Den jako stvořený pro lásku. Jinými slovy, dvě povídky Williama Saroyana, které v překladu Hany Cielové režírovala jako svůj jevištní debut Lenka Kny. V tomto komorním kousku si v obou povídkách zahráli Jana Krausová a Kryštof Hádek.

Námět - jak už to u Saroyana bývá - obyčejných lidských starostí , které si zpestřujeme sněním o tom, jaké by to bylo, kdyby to bylo jinak, je sám o sobě zajímavý. Nicméně, základní problém inscenace spočívá v tom, že se tu ztrácí vnitřní energie, napětí. Vzhledem k tomu, že režisérka Lenka Kny je filmařka, nenachází pro herce výraznější inscenační klíč, spoléhá se na jejich charisma a to přece jen nestačí. Situace uplývají v jakémsi pozvolném, nevzrušivém tempu. Stejně dobře bychom si dokázali představit hru jako pouze rozhlasovou. Zatímco v druhé části Vojna a mír, o věčném boji milující osamělé matičky, která tiše a sveřepě tyranizuje syna svou péčí a on se marně snaží uniknout z pasti jejího žadonícího soucitu, přece jen sem tam dojde k určitému hereckému jiskření, v prvé části Pusinka a Karolína o náhodném setkání kluka, kterého právě opustila jeho dívka a prostitutky na konci kariéry, která si růžovými barvami maluje budoucnost své dcery, stojí divák emocionálně zcela mimo hru. Jana Krausové je na prostitutku příliš kultivovaná, prostě jí jenom hraje, a tím nedává ani svému mladému partnerovi inspiraci k výraznějšímu hereckému projevu. Kryštof Hádek, hrdina Tmavomodrého světa, patrně určitý typ diváků naláká. Nicméně, vzrušující divadelní zážitek od této inscenace neočekávejte.

9.11.2004 15:11:13 Jana Soprová | rubrika - Recenze

Časopis 18 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Festival Setkání Stretnutie 2024

Články v rubrice - Recenze

Mefisto: bezvýznamná rozhodnutí s kořeny zla

Robert Mikluš (Mefisto)

Činohra Národního divadla Praha se vrací do Státní opery. Pod vedením režiséra Mariána Amslera vstupuje na jev ...celý článek


Zlatovláska: jevištní adaptaci obohacuje filmový střih

Šimon Obdržálek a Oldřich Kříž (Zlatovláska)

Hudební divadlo Karlín uvádí na Malé scéně klasickou pohádku Karla Jaromíra Erbena ZLATOVLÁSKA v úpravě Jana P ...celý článek


Nejbližší: přijmout změny vyžaduje odvahu

M. Dancingerová,  A. Rusevová, J. Burýšek a V. Zavadil

Činoherní klub Praha uvádí v české premiéře divadelní hru NEJBLIŽŠÍ amerického dramatika Joshuy Harmona. Tato ...celý článek



Časopis 18 - sekce

HUDBA

Hudební tipy 18. týden

Janet Jackson

Ikony Kamila Střihavky
Český rockový bubeník Miloš Meier hostem v hudebním cyklu věnovaném osobnostem české celý článek

další články...

OPERA/ TANEC

Jan Šikl vydává kompilaci scénické hudby

Přebal alba

Skladatel, aranžér a multiinstrumentalista Jan Šikl vydává dvě alba, na kterých zkompiloval výběr ze své dosav celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Hudba Pink Floyd a obraz Karla Zemana se propojili

The Dark Side Of The Moon Competition

Při příležitosti 50. výročí alba The Dark Side of the Moon se hudba skupiny Pink Floyd stala součástí díla Kar celý článek

další články...