Neustále na něco čekám
Již během studií na pražské konzervatoři, obor hudebně dramatický, okoušela nástrahy profesionálního divadla na prknech Divadla J.K.Tyla v Plzni (tehdy její první kroky vedla režisérka Lída Engelová), následovalo hostování v Kolíně (režisér Michael Tarant a Marie Lorencová). Po absolutoriu roku 1982 nastoupila do stálého angažmá v divadle Petra Bezruče v Ostravě. U „Bezručů“ se dočkala významných rolí např. Tajemnice v Havlově Zahradní slavnosti, Esmeralda ve Fanfánu Tulipánovi, dále v inscenacích Všechno na zahradě a dalších.
Mateřské povinnosti ji zavály zpět do Prahy. Následovalo období hostování ve Středočeském divadle Kladno, Klicperově divadle Hradec Králové, Příbrami a Divadle v Dlouhé. V poslední sezóně řádila jako řádová sestra Mary-Huberta ve slavném americkém muzikálu Jeptišky, které nastudoval v Divadle ABC režisér Miroslav Hanuš.
Petra Jindrová disponuje zajímavým sametovým hlasem v altové rovině. Svůj hlas propůjčila například Cate Blanchetové ve filmu Královna Alžběta a dále ve snímku Téměř dokonalý zločin. V jejím rejstříku dabovaných postav dominují statečné a emancipované hrdinky. Práci s hlasem se věnuje nejen v dabingu. Zkušenosti z oblasti hlasové tvorby předává mladým členům dramatického kroužku.
Před svými dětmi netajím, čím je moje profese, ale jinak je na zkoušky do divadla nevodím. Většinou zhlédnou můj výkon v daném představení jedenkrát. Prý toho mají vždy dost.
Co se týče dabingu, často se stává, že mě samy volají k televizi, když mě poznají po hlase. Kolikrát se až divím, neboť si už daný snímek nepamatuji. K herectví je sice nevedu, ale nějakou roličku v dabingu jim neupírám, aby samy poznaly, že ztvárnit roli v dabingu není jednoduché.
Pravdou je, že v dabingu herečka nehraje sama za sebe, ale musí se co nejblíže přiblížit k projevu filmové herečky. Představuje to určitý limit. Kolikrát si říkám, že bych danou postavu zahrála jinak, ale v žádném případě herečku nepřehrávám, tím se stále učím.
Strašně, byť to zní strašně. Bude mi čtyřicet a myslím si, že jsem neustále na začátku. Mám za sebou dvacet let procházením divadly, ale nikdy to nebylo nic intenzivního. Mám tím na mysli, že jsem nešla z role do role. Neustále na něco čekám a čas letí a letí. Nakonec Babičky mohu hrát vždycky.
Nic jiného mi prozatím nezbývá, než doufat. Divadlo mi učarovalo. Divadlem myslím i žiju. Rodina mě naštěstí zaměstnává natolik, že není času na smutnění.
Ne tak trochu. Můj muž pracuje v divadle jako jevištní mistr. Máme mnoho společného. Stále je o čem mluvit.
Ředitelny – myslíte divadelní? Tak tam ne, ale ze studia do studia častokrát. Zaplať Pán Bůh – mě to živí. Dcera vždycky říká – Mami, ty máš tak barevný život. Každý den jinak. Neví, že velká nejistota není příjemná.
Věřím v náhodu, v osud a ve své schopnosti. Prostě v sebe.
Vím, že nemohu zklamat své děti. Pro ně jsem vždycky tady. Nemohu si prostě dovolit selhat. Získám energii se v přírodě a dobrým jídlem.
(Velký smích) Teď jste mě rozesmál. Podle mě by nikdo neuvařil ani nezhubnul.
Dovedu si udělat legraci sama ze sebe, což je, jak říkává maminka, moje silná stránka.
Chtěla bych se pustit do monodramatu, což bude možná samo o sobě legrační. Pak mě čeká hostování v jednom pražském divadle. Pokud to dopadne, budu šťastná na celý rok. A co je víc. Malé radosti jsou vždycky ze dne na den.
„Čert Vás vem.“
Časopis 19 - rubriky
Články v rubrice - Rozhovory
Patrik Lančarič: Zlín už ke mně přirostl
Setkání s Patrikem Lančaričem, uměleckým šéfem činohry Městského divadla Zlín, nebylo náhodné. Portál Scena.cz ...celý článek
Časopis 19 - sekce
HUDBA
Ivan Hlas – 70
Ivan Hlas – Pramínek času
Muž mnoha profesí a jedna z legend české hudební scény Ivan Hlas se u příle celý článek
OPERA/ TANEC
Coco Chanel jako přehlídka módy i života
Balet NdB přichází s novou premiérou věnovanou módní ikoně Coco Chanel. Choreograf Mário Radačovský připravil celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Literární tipy 20. týden
Romantické hrady, Rýn a dívka jménem Lorelei
Hluboké údolí nejdůležitější evropské řeky je, kam oko dohlédn celý článek