Jana Janěková sama mezi muži
autor: archiv
zvětšit obrázekTemperamentní herečka Jana Janěková má za sebou množství pozoruhodných divadelních, televizních i filmových rolí. Momentálně se ale nejvíc věnuje režii.Ve Studiu Dva loni režírovala inscenací hry M.Gavrana Vše o ženách, letos navazuje Vše o mužích. Kromě toho se v off-programu představí dvě dílka, která vznikla pod její režií v Brně (Godspell a Na dotek).
Je to pro mě další šance přiblížit se o krok k pochopení pojmu „ Vše o mužích“ hahaha, který si vymyslel muž……..
Částečně. Proč ne?!
Každé divadelní představení včetně tohoto by mělo být neopakovatelné vzrušující setkání všech zúčastněných, magie okamžiku a ještě k tomu na tak významném místě jako je Vyšehrad!
Obávám se, že z mého pohledu žádný………………hahaha
Nedá. Styl dramatických děl M. Gavrana je specifický, blíží se spíše filmovému scénáři.
Určitě, je to součást mého režijního i hereckého rukopisu. Záleží ovšem na hercích, ne každý do dokáže , dobrá improvizace musí mít absolutně profesionální základ v řemesle a precizní přípravě se schopností střihů. Bude tam ale silnější pohybová složka, dokonce tanec!
Pokud vím, hra má nejen v Praze, ale i jinde velký ohlas, především u žen, které píší krásné děkovné dopisy. Děkují za slzy i smích. Nicméně, jedna kolegyně herečka po shlédnutí řekla, ten monolog na závěr tedy /epilog/ je úžasný, ale ten jsi asi napsala ty že???!!!!
Ano, pokud mi to čas dovolí, volím tzv. překvapivé dozory, ale vzhledem k tomu, že jsem musela párkrát sama zaskakovat za Aničku Šiškovou ,což je tedy ve vlastním představení velká drzost a odvaha, jsem ještě víc pokornější a na holky hodnější..haha
Oba dva tituly jsou pro mě velmi významné. Marberova hra Na dotek je mojí první oficiální režií. Impulsem byla tehdy touha a odvaha poprat se s tématem herecky i režijně. Navíc v této inscenaci partneřím i se svou dcerou Janou a se svými bývalými studenty. Takovéto představení vzniká nestandardně v kolektivu vzájemně souznějícich tvůrců. Bylo a je to vzrušující. Muzikál Godspell je zase dotek „všehomíra“, hravá forma fragmentů evangelia sv. Matouše s vynikající hudbou ,je zvlášť v dnešní době šance otevřít oči a jít! Myslím tedy duchovní cestu. Energie vložená do díla autory a celým tvůrčím týmem, s entuziasmem studentského mládí se bleskově přenáší na diváky a vzniká tak kolektivní silný zážitek. Je tak trochu ironií v dnešním povrchním světě muzikálových produkcí u nás, že toto dílo u nás spatřilo světlo světa díky překladu mé kolegyně Pavlíny Hoggard v české premiéře až letos a to na akademické půdě JAMU. V USA mělo premiéru zhruba před 35 lety.
No přece muži!!!!!!!!!!!!!!!
Mým krédem je žít tak, jako by byly stále prázdniny tzn. milovat život a svou práci. Ale tyto prázdniny se budeme stěhovat a začínat novou etapu života. Takové rodinné šachy včetně našich koní.
Že by hra Vše o člověku??????????????????????????!!!!!!!!!!
TIP!
Časopis 18 - rubriky
Články v rubrice - Rozhovory
Patrik Lančarič: Zlín už ke mně přirostl
Setkání s Patrikem Lančaričem, uměleckým šéfem činohry Městského divadla Zlín, nebylo náhodné. Portál Scena.cz ...celý článek
Časopis 18 - sekce
HUDBA
Turbodechovka Fanfare Ciocărlia roztančí Flédu
Fanfare Ciocărlia, jedna z nejproslulejších balkánských dechovek, představí 12. května v premiéře na Flédě svo celý článek
OPERA/ TANEC
Rok české hudby – Smetana 200
Ecce Homo Bedřich Smetana
Pohnutý život a geniální dílo velikána české hudby 1824–1884 v dokumentu Ma celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Film na motivy povídek Oty Pavla
Smrt krásných srnců
Český film Karla Kachyni, od jehož narození minulý týden uplynulo 100 let, na motivy po celý článek